2013. június 3., hétfő

Prológus

Drága Olvasók!

KÖSZÖNÖM. Ez az egy szó suhant át a gondolataimban, mikor megláttam a feliratkozókat, a megjegyzéseket és a pipákat a blogon. Nagyon hálás vagyok Nektek, kedves olvasók és hihetetlenül boldog! Külön köszönet Gabriella Fisher írónőnek, aki egy kis képpel annyit ért el bennem, mintha megnyertem volna az ötös lottót. Köszönöm! És úgy gondoltam, megleplek Titeket, úgyhogy meghoztam a prológust, az idős úr visszaemlékezése után, mely remélem, hogy elnyeri majd tetszéseteket. 

Kellemes olvasást kívánok!


Szeretettel, Emma

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Prológus


1984. június 12., Párizs
         Még aludt csöndesen, arcát szelíden simogatta a napfény. Nem akartam felébreszteni, megzavarni álmát, inkább kiültem az ágy szélére és szótlanul pillantottam rá. Valami megfogalmazhatatlan nyugalom, jó érzés áradt szét bennem, ahogy néztem a békés arcot, szétterülő haját. Azt a végtelen békességet éreztem, mely mindig elfogott a vele eltöltött idő során. Mellkasa meg-megemelkedett, törékeny testét vékony takaró óvta, ajkain egy gyönyörű mosoly pihent, mintha tudná, hogy figyelem.
              Elmerengve ültem a hideg konyhaszéken, bambulásomból a teafőző éles sípolása riasztott fel, mely fülsüketítően hatolt a reggel békés csendjébe. Elfordítottam a rozsdás gázszabályozót, s levettem a régi, gőzölgő teáskannát a tűzhelyről, alá egy kockás konyharuhát terítettem. A reggeli újságot kezembe véve leültem kedvenc ütött-kopott bőrfotelembe és majszolni kezdtem reggelinek szánt vajas pirítósomat, mikor megszólalt a csengő berregő hangja.
       Az ablakon kinézve nyomban felfedeztem az alacsony alakot a kapunál, úgyhogy magamra kanyarítottam szövetkabátomat és a hatalmas, kopott kulcsot a kezembe véve kiléptem a zuhogó reggeli esőbe. Mosolyogva fogadtam Helent, aki kicsit idegesen babrált kosarával, mely karján himbálózott.
- Jó reggelt, kedves Helen!  - köszöntöttem szomszédomat boldogan és kitártam előtte a kaput.
- Kérem, bocsásson meg, hogy ilyen korán reggel zavarom… - tördelte a kezét nyugtalanul.
- Ugyan, bármikor szívesen látom, de most azt ajánlom, siessünk be, különben elázunk – mondtam. Helen halványan elmosolyodott és bólintott egyet, majd követett a házhoz vezető ösvényen.
- Nahát, milyen elbűvölő a háza – nézett körbe lelkesen, amint tető alá értünk.
- Köszönöm… Szabad a kabátját? – kérdeztem mosolyogva, mire kedvesen bólintott. Törékeny válláról leemeltem a puha anyagot, majd a fogasra akasztottam.   
- Kér egy csésze teát?  - kérdeztem, miközben saját kabátomat is lehámoztam magamról.
- Köszönöm, egy tea jól esne – fogadta el az ajánlatot.
A nappaliban hellyel kínáltam, aztán mentem is a forró italért.
- Látta a mai újságot? – kérdezte a nappaliból puhatolózóan, hangja egészen megremegett.
- Még nem. Reggeli közben akartam elolvasni – feleltem és letettem a két teáscsészét a dohányzóasztalra, aztán értetlenül néztem rá. – Miért, van benne valami érdekes?
Szó nélkül felém nyújtotta az asztalra terített újságot, és mikor elvettem, lesütötte szemét. Rossz érzés fogott el, de azért leültem, és teámat kortyolva beleolvastam az újságcikkbe.
       A következő pillanatban a csésze hangos csattanással szilánkosra tört a padlón. 

8 megjegyzés:

  1. Kedves Emma!
    Miért csinálod ezt velem? Ilyen befejezés után hogyan hagyjam itt a regényt? Ez kegyetlenség volt a javából, ennyit mondhatok. :)
    Izgalmasnak bizonyult ez a rész is, bár egy kicsit rövid volt. Mivel kedvelem a párbeszédeket, nem igazán zavart, hogy elnyomó többségbe került, sőt... A szereplők - bár nem sokat láttunk belőlük - kedvesek és szimpatikusak, az írói stílus pedig még mindig elbűvölő.
    Mivel a rész nyúlfarknyi volt én sem tudok túl sokat írni róla. Ahogyan az előző, ez is tetszett, de reménykedem, hogy a közeljövőben megkétszereződik vagy jobb esetben négyszereződik a fejezet hosszúsága. Sok türelmet és ihletet kívánok a továbbiakban!

    Ella Fisher

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ella!

      Tényleg kicsit gonosz vagyok, csak annyit mondhatok, hogy minden kiderül a további fejezetekben!
      Örülök, hogy tetszett ez a rész is, és megígérem, hogy a többi hosszabb lesz, hiszen ezekről a röpke sorokról elég nehéz kommentet írni, illetve elfogadni, mint "rész", viszont elég fontos szerepe van ezeknek a soroknak is.
      Köszönöm szépen a megjegyzést és a jókívánságokat is!

      Szeretettel, Emma

      Törlés
    2. Kedves Emma!

      Először is, nagyon örülök, hogy rád találtam Ella kedvencei között, ami kétségtelenül ösztönzött arra, hogy be is nézzek hozzád, ugyanis kedves Ella ízlésében szinte vakon megbízom, tudtam, hogy nem küldi rossz helyre az olvasóit. Szóval röviden így kerültem ide, és már a rövid előszót követően tudtam, hogy nekem itt a helyem és olvasnom kell téged.

      Se avval, se evvel a kis nyúlfarknyi Prológussal nem okoztál csalódást. A stílusod első pillanattól fogva magával ragadott, nem beszélve az alapötletről, már nagyon régóta kerestem valami igazán művészi olvasnivalót a blogvilágban, és akkor megjelentél te. Egyet kell értenem Fisher művésznővel, hihetetlenül gonosz függővéggel zártad le ezt a "részt", de engem még jobban felcsigáztál. Elképzelni se tudod, hogy milyen kíváncsi vagyok mit hozol ki ebből a történetből, és én is reménykedek a legalább kétszer ilyen hosszú fejezetekben.

      Köszönöm, hogy megosztod velünk, epekedő olvasókkal ezt a történetet, alig várom a folytatást!

      Ölel,
      Carlie

      Törlés
    3. Drága Carlie!

      Először is nagyon-nagyon köszönöm, hogy írtál nekem! Sokat jelent... :)
      Örülök, hogy végül Ella által rátaláltál a blogomra, és tetszett, amit itt találtál. Nem is merem elhinni, hogy ez a sok dicséret nekem szól...
      Köszönöm! ♥

      Én köszönöm, hogy olvastok és mihamarabb próbálom majd hozni az első fejezetet!

      Szeretettel, Emma

      Törlés
  2. Kedves Emma!
    Azt hiszem így kell elkezdeni egy történetet. Nem kell sok gondolatot hozzá fűzni, hanem jöjjön egyenesbe. Gondolom, hogy a szereplőkről a következő fejezetekbe tudhatunk meg többet, elvégre is ez prológus.
    Nagyon tetszik az írás stílusod, na persze már ezt az elején tisztáznom kellett volna, mikor beleolvastam az előszóba.
    Na, de visszakanyarítva a történethez elégé érdekfeszítően kezdődik ezért nagyon várom az 1.fejezetet.

    Apropó elolvastam, hogy mit írtál vissza és üzenem ,hogy annak még jobban örülök. Nagyon szeretek a régi időkről olvasni, ezért nem kell aggódnod. :)
    Ilona

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ilona!

      Köszönöm! Ez nagyon sokat jelent, hiszen első publikált regénynél nagy kérdés a történet elkezdése. Reméltem, hogy tetszeni fog. Természetesen a szereplőket az elkövetkezendő fejezetekben akarom elétek festeni, így akkor megismerhetitek majd őket.
      Köszönöm, hogy írtál, nemsokára itt is az első fejezet! ♥

      Örülök, hogy szeretsz a régmúlt időkről olvasni, hiszen ez a történet az '50-es években fog játszódni!
      Szeretettel, Emma

      Törlés
  3. Kedves Emma!

    El sem hinnéd, mióta áhítozom egy ehhez hasonló történetre!
    Már magával az ötlettel - ami érdekes és egyedi - megfogtál. Párizs álmaim városa és mivel én általában nagy hangsúlyt fektetek a helyszínre, különösen boldoggá tettél vele. Az '50-es évek történéseiben, bár nem vagyok otthon (ezzel okot adtál az utánajárásnak), biztosan remekül fogod "alkalmazni". A főszereplőd nemén alaposan meglepődtem, ugyanis nem gyakran találkozni férfi elbeszélőkkel.
    Ám bármily jónak is találom egyelőre a történetet, muszáj megemlítenem egy negatívumot is. A stílusod elbűvölő, azonban egy idő múltán kissé bosszantóvá válik a sok "kérdeztem én" és "felelte ő". Előbbi háromszor jelenik meg, csupán ragozott alakban. Célszerű ezeket száműzni a szövegből, bár ez talán csak az én problémám. :) Lelkesen várom a folytatást.
    Ó, és - remélem nem gond - újonnan megnyitott blogom Ajánlók című oldalán mostantól megtalálható a Tiéd is. További sok sikert!

    Sopianae

    VálaszTörlés
  4. Kedves Emma!

    Régebben íratkoztam fel a blogodra, s most időt szakítottam rá, hogy elolvassam.
    Az alap egy kicsikét szerintem Szerelmümk lapjais, vagy akár a Vizet az elefántnak című filmet is említhetném, szerintem valami ehhez hasonló van itt készülőben.
    Tetszik az írásstílusod, a fogalmazásod.
    Nem mellékesen, imádom Párizst:)
    Alig várom az első fejezetet!

    Csók,
    Annie

    VálaszTörlés